Persbericht Olympus OM-D E-M1 Mark II

Ongekend snelle OM-D E-M1 Mark II verkrijgbaar vanaf december 2016

Zoeterwoude, 2 november 2016 – De nieuwe OM-D E-M1 Mark II zal de verwachtingen voor een systeemcamera ruimschoots overtreffen en met deze camera biedt Olympus zowel beroepsfotografen als hobbyisten precies wat ze willen. Dit toonaangevende model biedt een uitstekende beeldkwaliteit, is ongekend snel en buitengewoon handzaam. De nieuwe OM-D E-M1 Mark II behoort tot de beste camera’s die Olympus ooit heeft gemaakt.

Om nog beter in te spelen op de wensen van professionals, zullen er voor de OM-D E-M1 Mark II nieuwe

professionele serviceprogramma’s worden geïntroduceerd die maken dat beroepsfotografen onder alle omstandigheden hun werk kunnen blijven doen. Ook heeft Olympus het aanbod professionele accessoires

en PRO-lenzen verder uitgebreid. De OM-D E-M1 Mark II zal vanaf december 2016 verkrijgbaar zijn als losse body voor € 1999, en als kit in combinatie met de M.ZUIKO DIGITAL ED 12-40 mm 1:2.8 PRO-lens voor € 2599.

Zet de belangrijkste kenmerken van OM-D E-M1 Mark II op en rij en u hebt een lijstje met wensen waaraan de ideale, meest veelzijdige camera volgens menig fotograaf aan zou moeten voldoen: hij voldoet aan de wensen van ambitieuze hobbyisten die zich richten op allerlei soorten fotografie, en tegelijkertijd aan die van professionele natuur-, documentaire- en reisfotografen dankzij uiterst snelle prestaties, een grote mobiliteit en uitstekende beeldkwaliteit.

Dit is de snelste camera in zijn categorie met een ongekende repeterende-opnamefunctie en een nieuw, razendsnel autofocussysteem. Bovendien zijn er tal van professionele accessoires en lenzen beschikbaar en een speciaal serviceprogramma.

Professionele service

Olympus hecht zeer aan een goede klantenservice en biedt fotografen met een OM-D E-M1 Mark II de keuze uit drie serviceniveaus die vallen onder het nieuwe concept OLYMPUS PRO Service. OLYMPUS PRO Service zal verkrijgbaar zijn in de meeste Europese landen. Kijk voor meer informatie op de Olympus-website.

Accessoires en lenzen

De OM-D E-M1 Mark II is compatibel met de professionele Micro Four Thirds-lenzen en accessoires van Olympus, waaronder de nieuwe HLD-9 batterijgreep. Deze biedt een extra batterij voor nog eens 880 opnamen en dankzij het ergonomische ontwerp kan hij zowel in horizontale als verticale positie worden gebruikt.

Verder hebt u de keuze uit speciaal op maat gemaakte cameratassen, nieuwe flitsers en een onderwaterhuis zodat u tot op 60 meter onder water kunt fotograferen. Dit nieuwe topmodel van Olympus is speciaal ontwikkeld om professionele fotografie nog sneller, gemakkelijker en effectiever te maken – waar en wanneer dan ook. En dat doel is zeker bereikt.
Net als elke nieuwe camera van Olympus wordt de OM-D E-M1 Mark II aangeboden met een extra garantie-uitbreiding van 6 maanden** indien de camera online wordt geregistreerd via MyOlympus.

Arend Spaans

Telefoon: 06-29096230 | 0224-722364